It's like movie love

Tänker mycket på det här med kärlek..även om det alltid varit en dröm har jag aldrig trott att jag någonsin skulle hitta någon jag tycker om som faktiskt tycker om mig också. Helt otroligt, men verkar som jag gjort det. Tycker om H så mycket att det nästan gör ont ibland, älskar honom så mycket. Säger som Janice i Vänner, "It’s like I finally understand what Lionel Richie’s been singing about"..så känns det. Jag har aldrig varit såhär lycklig i hela mitt liv vilket gör en så oerhört sårbar, lite läskit men samtidigt så underbart.
 
På senaste tiden tycker jag det är många par som splittrats och par som kämpar för att få det att fungera..eller redan gett upp men fortsätter ändå. Det känns i hjärtat. Så hör man från så många håll om olika affärer, hemliga förhållanden och kks..hur lätt det är att hitta ett ligg om man är sugen varesig man är singel eller inte. På tv, i serier, i skvallerpressen och bland vänner och bekanta..det finns överallt och närmre än man tror. Börjar känna mig som den blåögda lilla tjejen som tycker att det inte borde vara så svårt att hålla sig borta från andra om man har pojk- eller flickvän. Iallafall inte om man är lycklig med vad man har..eller så lever jag själv i någon slags rosa-fluffvärld där allt bara känns enkelt. Man kan ju aldrig vara säker på hur någon annan känner eller vad någon annan gör.
 
Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0