Upp och ner. Och upp och ner

Så känner livet just nu, pendlar dag till dag. Idag har varit en rätt bra dag, jag har varit ledig och kunnat koppla bort jobbet och njutit. Började dagen med sovmorgon innan dammtrasan och golvmoppen kom fram. När städningen var avklarad åkte jag hem till mamma och pappa. Dom håller på att målar det vita på huset men mamma tog en paus för att visa mig och bror Dollarstore som öppnat i Hallsberg, ett litet Ullared där jag blev exalterad över disktabletter, trasor och billiga tamponger. Yay liksom! Efter det blev det grillning i huset, så mysigt att spendera lite tid med familjen när dom är lediga. Sånt mår jag bra av. Nu har jag kommit hem igen till H och vi ska göra mjukglass och kolla på Allsång på Skansen och Morden i Midsomer, såå mysigt!
 
Annars har det varit lite sisådär, jobbet fortsätter kväva mig med sin osäkerhet, bara tanken på att vi igår skulle skrivit kontrakt på fast tjänst och istället blev det en månads avkortat vik gör mig så ledsen att jag vill krypa ner under en filt och ligga kvar där tills alls ordnat sig. Om det nu gör det. I söndags kom ännu ett stort mörkt moln på min himmel, farmor har fått veta att det är cancer i hennes sår på benen som inte läkt på två år. På ett sätt tror jag hon och farfar tycker det är skönt att få ett svar på vad det är efter all den jobbiga ovissheten även om det var det sämsta tänkbara. Känns i alla fall skönt att jag och H ska åka dit om två veckor och hälsa på.
 
Nu ska jag gå och linda in H i en handduk som nyss kom ut ur duschen, på återhörande (som bror brukar skriva)!
 
 

Kommentarer
Postat av: Niksan

Det är ju min avslutning... (sagt med Nisses-röst)

2013-07-11 @ 21:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0