Nöjd, helt enkelt?

Senaste veckan har gått i raketfart och har inte haft så mycket tid att tänka men har ändå gått lite upp och ner i skallen, stog och funderade nu när jag brottades med diskberget. Senaste tiden har jag kommit på mig själv med att känna mig nöjd med min tillvaro just nu, att det mesta känns bra i mitt liv. Det är sommar, jag har ett jobb (iaf över sommaren) som jag älskar, en underbar semester framför mig med bästa Lisa, en fin familj, underbara vänner och allt är allmänt bra. Riktigt bra faktiskt.

Men så kommer någon som har allt det där extra som tex en egen lägenhet, fast jobb och pojk-/flickvän och plötsligt är känslan av misslyckande där igen. Allt det där jag egentligen också vill ha men som inte är aktuellt. Det är underligt hur någon kan totalt rasera den nöjda känslan så snabbt. Det viktigaste måste väl vara att se till sig själv, inte jämföra med andra? Så lätt att säga men så svårt att göra. Men jag ska försöka, ingen ska få förstöra min nöjdhet. Nu är allt som det är och även om jag har drömmar och mål längre fram så kan jag väl få vara nöjd med allt just nu? Det tycker jag. Nu slår jag ett slag för nöjdhet och feeeeel good! 

Kommentarer
Postat av: josephine

Baby, jag känner igen mig precis i det du skriver. hur allt kan förändras på en sekund. Men som du skrev, låt inte detta förstöra din sommar och din nöjdhet!. Måste ses snart, evigheter sen sist ju ;) <3

2011-07-11 @ 21:19:26
Postat av: KnelHerself

Haaw! Åh ja verkligen ;) <3

2011-07-11 @ 21:33:25
URL: http://thelifeofkanelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0