Hemma igen och ett nytt år

Är tillbaka hemma på närkeslätten igen. Visst är det skönt att komma hem till sitt men även lite ångestfyllt. Back to reality. Imorgon börjar service-utbildningen på Lernia, får se hur det känns. Känns konstig att jag inte ska till Communicare imorgon, att jag aldrig mer ska dit. It's the end of an era. Även om det såklart också är början på en ny.

Folk verkar haft ett bra nyår, hoppas folket firade lite för mig också. Själv så satt jag hos farmor och farfar i Blekinge med pyjmasen i soffan och skålade i Pepsi. Nu ska väl folk börja med nyårslöften också, själv så har jag inga. Tror jag inte. Skulle kunna ha hur många som helst om hur jag ska börja träna mer regelbundet, äta bättre, ta bättre hand om tänderna, städa oftare, försöka vara snällare, uppskatta allt och blablabla. Men alla dessa löften skulle isåfall komma ur skuldkänskor, att jag borde ta bättre hand om mig själv och min kropp, vara snällare och så vidare. Hur roligt är det egentligen? Om jag ska ha ett nyårslöfte vill jag ha ett som inte grundar sig i skuld..som att skratta mer eller lova mig att gå på en professionell massage. Om jag har några löften så är det mina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0