Ingen söndagsångest i sikte

Nu kommer svennen fram i mig och måste påpeka vilket underbart väder det är idag. Måste ta en långpromenad senare, om solen håller sig framme kanske man tom måste ta fram brillerna! Får passa på att njuta idag eftersom det ska regna och snöa imorgon. Suck. Det är konstigt, jag brukar alltid vara tvärt om, alla andra blir höstdeprimerande, jag brukar bli deprimerad när det går mot ljusare tider och mörket försvinner. Jag trivs i mörkret. Men i år känner jag riktig vår-längtan. Jag njuter när solen är framme och vill att snön ska smälta. Håller även den eviga pessimisten på att smälta? I wonder.

Det känns inte som söndag idag, känner ingen söndagsångest över huvud taget, vaknade av mig själv och kände mig riktigt utvilad. Superskönt! Har ingenting jag måste göra idag, inget plugg och inga krav. Det här ska inte bli en klassisk söndag där man känner alla tråkiga saker man måste göra. Idag ska jag bara göra saker jag vill och njuta av solen och lugnet. Gosh va optimistisk jag låter, vet inte om det passar mig. Baha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0