Trött

Jag är så trött. Jag är trött på allt, på att dagarna bara går. Helt innehållslösa. Jag är trött på att vara okej. Jag är trött på att alla tror att det är okej. Jag är trött på att vara ensam med mina tankar för mycket. Jag är trött på att  gråta utan någon speciell anledning. Jag är trött på att bryta ihop när jag värmer mat. Jag är trött på att alltid vara tillgänglig på alla andras villkor, för jag har ju ändå inget annat för mig. Inget att göra. Jag är trött på att känna mig misslyckad.


Jag kommer ihåg hur jag mådde förra hösten. Jag minns att jag tänkte att jag aldrig mer vill må som jag gjorde då. Nu har det gått ett år och ingenting har blivit bättre. Jag kommer ihåg vad jag tänkte innan sommaren. Jag var ovanligt nog optimistiskt, ett ord som annars sällan finns i mitt ordförråd när det handlar om mig själv. Jag tänkte att det här skulle bli sommaren då jag skulle ta körkort, det skulle till och med jag kunna lyckas med. Det skulle jag göra. Så tänkte jag att det skulle vara sommaren då jag knappt hade något liv för jag jobbade så mycket, jag skulle jobba bort hela sommaren om jag bara fick, det var det jag ville. Istället blev det sommaren jag misslyckades, inte bara en gång utan med det mesta. Inget körkort. Inget jobb. Det blev sommaren då alla andra jobbade så mycket att de knappt gjorde något annat. Meddans jag stod bredvid. Alltid tillgänglig för jag hade inget annat att göra.


Nu tycker alla att jag bara sitter här på mitt lata arsle och klagar. Vill man komma någonstans måste man våga och kämpa. Men jag kommer aldrig vara en person som vågar, har i alla fall aldrig varit. Men jag tycker att jag har kämpat, jag har försökt. Jag söker jobb varenda dag, jag har letat praktik. Men jag misslyckas. Jag är helt enkelt inte en sådan person som har vad man kan kalla flow. Klagar. Kanske är det precis det jag gör också. Det är bara så orättvist. Och jag är trött.  

Låt floden komma
Låt den skölja över mig
Genom mitt hjärta
Och hela min själ


Kommentarer
Postat av: Josephine

Men hjärtat då!. vet precis vad du menar på många sätt du beskriver hur du mår, att bryta ihop utan anledning, känna sig misslyckad osv. Ihelgen ska du å jag ha en rejäl myskväll, jag ger upp min såkallade bantning för din skull så ska vi svulla och ha en massa tjejsnck!. Jag finns alltid här för dig vännen, och du är guld värd och en vän som ligger mig varmt om hjärtat!. Love ya <3

2010-09-07 @ 21:43:18
URL: http://jossephiiine.blogg.se/
Postat av: Therese

meeen bullen då. jag vet hur du känner, och jag kan förstå att du tänker så, men du får inte fokusera på det som inte går bra. du har så mycket bra saker i ditt liv, som jag vet att många är avundsjuka på. jag vet att du tycker att jag är jobbig ibland när jag säger det, men försök slå mig då :P



du är min bästa vän, kommer förmodligen alltid vara om jag får bestämma, du är så otroligt vacker (jag vet att du sitter och skrattar för dig själv just nu, men du är det. annars skulle jag inte vilja vara din kompis, haha) du har en föräldrar som bor ihop, något som jag också är oerhört tacksam för (att mina är tillsammans alltså) jag skulle kunna fortsätta i alla evigheter, men du skulle inte orka läsa :P



Kom till Kalmar jag saknar dig! Jag vet att du kommer få jobb, och jag vet att du faktiskt KAN göra vad du vill, även om du måste ha tålamod. Du har mycket bättre förutsättningar än många andra egentligen. Din personlighet kan man väl inte säga nej till på en jobbintervju? :P Hur som helst, sammanfattningsvis:



Du är bra

Jag saknar dig

Jag älskar dig

<3

2010-09-09 @ 07:47:39
URL: http://theresehogberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0