En upptagen torsdag

Är helt slut efter en dag som denna. Imorse hade jag möte med Maria på Communicare om min så kallade framtid, ser väl inte så ljus ut just nu. Efter det cyklade jag hem och läste lite bok och lagade mat innan det var dags att traska iväg till Communicare igen. Där träffades jag, Maria och Minna för att åka in till Örebro tillsammans. I Örebro stog det studiebesök på Atlas Copco på schemat, även om det kanske inte är något för mig så var det riktigt intressant. Något annat mycket inressant var vår guides utseende, en tjej i typ 25-års åldern. Det försa vi la märke till var hennes lila överdragströja, sedan hennes många lila armband på varje arm, den lila klockan och den lila toffsen i håret. Gosh. Plötsligt upptäcker vi att underhåret i toffsen är färgat lila och vi börjar nästan skratta. This girl likes purple. Tillslut kan vi inte hålla oss längre när hennes mobil ringer, hon tar upp den och den är.. that's right, LILA!

Efter vi lämnat Atlas Copco traskade jag upp på stan, var runt på ännu fler ställen och frågade efter praktikplats. Mission impossible. När jag väl givit upp (ännu en gång) stötte jag på Olivia, vi pratade på ett bra tag, mycket trevligt! Efter jag sagt hejdå till Oliven var det dags att träffa mami, det blev mys på Hälls. Grillade foccacia med kyckling och curry, guld och riktigt mysigt en torsdagkväll.

Nu är det mys framför tvn med la familia som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0