Love hurts?

Sitter och läser VeckoRevyn och det slår mig verkligen hur stor del av tidningen som handlar om ett av världens mest omtalade ämne. Kärlek. Det är kärlek, överallt. Och nu pratar jag inte främst om kärleken till familj och vänner och hela leva-i-symbios-grejen utan kärleken till sin nästa om man säger så.

Jag finner det fascinerande. Hur besatta vi är över kärleken..för det är väl just det vi är, besatta? Besatta efter kärlek och bekräftele. Ständigt denna bekräftelse. Tar en titt på "Fråga sierska"-sidan (denna typ av övernaturlighet tror jag inte en sekund på. Att jag skriver en fråga - och utan att veta det minsta om mitt liv har hon ett glasklart och otroligt detaljerat svar..), vad är det då för frågor folk vill ha svar på med hjälp från övernaturliga krafter? "Kommer det att bli vi?", När kommer min Mr Right?", Är min man otrogen?".. Vi vill inte ens vänta och se hur vårt framtida kärleksliv kommer att se ut, vi måste veta nu. Mr Right. Denna besatthet. Hur en så vacker sak (för kärleken är väl ändå så vacker?) samtidigt är ett så stort problem. 

Love is all around us, på både gott och ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0