Mycket tårar idag

Gosh vad jag har gråtit idag. Ögonen känns alldeles svullna och näsan är öm från alla näsdukar. Men det är inte alls så illa som det låter. Idag har det varit pga av filmens och tv:s underbara värld.

Jag och mami var på bio ikväll, lyx med bio två kvällar i rad! Vi såg filmen Prinsessa som jag har velat se länge. Den var helt underbar. Kanske inte som jag tänkte mig (efter att ha kollat trailern sisådär 10 000ggr) men absolut inte sämre än förväntat, bara lite annourlunda. 

När filmens snart var slut tänkte jag "Jag har ju faktiskt inte gråtet i filmen, det var ovanligt". Så i sista scenerna tar de studenten och när jag hörde de sjunga studentsången och allt så viskade mamma "Får du flashbacks?"..Då började jag gråta. För det fick jag inte, på filmen sjöng alla och såg lyckliga ut och det var soligt väder och så som man föreställer sig studenten. Men känns inte som att det var den studenten jag fick. Jag fick en student med mer regn än vad Hallsberg sett på några år och en kväll jag blev besviken på. Men sånt är livet. Man kan inte få allt. Jag borde egentligen inte klaga, många personer jag älskar uppvaktade mig och vissa studer kände jag äkta glädje. Jag tog ju iaf studenten med hyffsade betyg, yay me! In your face Brethow som sa att jag inte borde söka sam-estet för att jag skulle bli tvungen att hoppa av för jag inte skulle klara av all musik. Haha där fick du allt. In your face.

Filmen var väldigt bra gjord, Zandra Andersson spelar så otroligt bra som Maja. Kunde känna igen mig på såå många sett. " Jag vet hur det känns att vara någon annan än den man ser ut som." Förstår exakt vad hon menar. Helt klockrent. 


Efter bion skyndade vi hem till Lisa eftersom det var den extremt efterlängtade säsongspremiären av Greys Anatomy. Och jävlar vad jag grät. Kunde knappt ens sluta i pauserna. Tårarna bara forsade. Men sorgligt var det. Gosh.

Nu ska jag och min ömma näsa lägga sig på kudden. Imorrn ska jag jobba tre timmar igen, längtar redan! Hoppas det blir lika kul som sist! 

Pussnatt på er. 

 

Kommentarer
Postat av: Therese

Greys... :( Jag kan inte seeee....

2009-10-01 @ 12:42:39
URL: http://theresehogberg.blogg.se/
Postat av: KnelHerself

Men åhh hur ska du klara dig? :O

2009-10-01 @ 14:27:19
URL: http://thelifeofkanelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0