Vilken helg

Kan inte förstå hur fort dagarna går. Nyss planerade vi Stockholmresan. Nu har den redan varit. Jag hinner inte med alls. Men gosh vilken guldhelg det var!

Tåget gick 16.06 från Örebro. När vi kom fram köpte vi tunnelbanekort och åkte direkt till lägenheten. Jag och Cissi längtade så till berget så vi släpade med Elin dit med en gång. Inte en männska där. Utsikten med alla stockholms ljus i mörkret var insane, jag hade kunnat sitta där hela natten. Tyvärr så är min kamera så dålig så blev ingen bra bild från berget. På vägen tillbaka handlade vi massa mat och gick hem och gjorde världens största sallad.(Med reservation för att jag överdriver något).

Efter vi hade ätit och softat så fräshade vi upp oss lite innan vi gick ut för att träffa Elins kompis Claudia som bor i Solna, som jag kom på att jag redan träffat på valborg. Vi traskade runt till jag vet inte hur många uteställen där vi inte kom inte eller som stängde klockan ett. Tillslut hamnade vi på..tror den hette Helenas Krog(?) där vi tog varsinn öl och träffade roliga männikor innan vi gick tillbaka till lägenheten och hade mys innan Claudia var tvungen att åka hem igen!

På lördagen kastade vi oss ut på stan så fort vi gjort oss klara. Tog först affärerna på söder innan vi åkte in till city. Det handlades en del fint! Elin tog bussen hem på lördageftermiddagen eftersom hon hade saker att fixa hemma. Efter vi sagt hejdå till henne på city terminalen fortsatte Cissi och jag att gå på stan tills allt stängde. Sen gick vi på matjakt! Det slutade med kinamat, var så sanslöst gott! Efter massa kinamat, godis och julmust tog vi tunnelbanan till Midsommarkransen där vi träffade Elias & co, kvällen spenderades på en karaokebar, jävlar va kul vi hade! När vi kom hem la vi oss i soffan och käkade godis och kollade tv tills fyratiden då vi bestämde oss för att det var dags att sussa. Tills sisådär halv sju när två plankor under min säng bestämde sig för att hoppa ur sina skenor. Snacka om att känna sig som en elefant. x) Haha

Söndagen bestod av shopping, middag på Sandys ( såå mumma!) och en mycket komplicerad hemresa som vi inte ens ska tala om, men den involverade förseningar, olyckor, regn, ersättningståg och tågbyten. Men vi hem tillslut, bara sådär en och en halv timme senare en tänkt. Som tur är hade jag och Cissi laddat upp med massa kakor inför hemresan! Haha

Jag tycker verkligen om Stockholm. Kanske är lite klyshigt men jag gillar pulsen, jag tycker om att det hela tiden händer massa saker, det får mig att känna mig mindre ensam..även om de kanske borde vara tvärt om. Jag tycker om alla kontraster och alla känslor. Jag tycker om att man kan se ut hur som helst utan att någon bryr sig, på något sätt får det mig att inte känna mig så ful. Allt får mig att känna mig lite mindre värdelös, jag tycker om att vara en i mängden och den får man vara där. Kommer nog alltid älska Stockholm.

En riktig guldhelg var det. Tack<3

Tog skamligt få bilder den här resan. Men den här gillar jag. ^^
Salladsmys innan utgång på fredagkvälllen!


Kommentarer
Postat av: Chorizo

Tack för den underbara helgen! Du är allt annat än värdelös och du är fin. :) Du glömde nämna den friterade bananen med glassen! Jag är redan taggad på en återvisit! xD

2009-11-27 @ 00:11:18
Postat av: KnelHerself

Tack detsamma, den var verkligen guld! Maw :) Haha åhh den var ju bäst! Haha! Åh jag också, alltid på! x)

2009-11-29 @ 12:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0