Upprörd..

Jag är så fruktansvärt upprörd. Kunde inte låta bli att se på dokumentären om "USA:s mest hatade familj", alltså familjen Phelps i Kansas. Dom som är 71 stycken i familjen och missionerar genom att demostrera med sina skyltar med bla "GOD HATES FAGS", "THANK GOD FOR 9/11" och "FAGS DIE-GOD LAUGH". Tilda hade ett föredrag om dom i skolan på religionen och alla blev helt galna så kunde inte låta bli att titta ikväll när jag såg att dokumentären gick.

Jag förstår inte hur dessa människor kan tycka att de gör världen en tjänst genom detta beteende. De reser till soldaters begravningar och skriker att det är bra att de är döda. Helt otroligt, så himla respektlöst. Om jag var på en begravning och såg dessa människor stå och demostrera..gosh, skulle bli helt galen.

Det mest frustrerande är att de inte ens vill diskutera eller svara på frågorna de får. De har inga svar förutom "I don't wanna talk about that", "To hell", "That's a stupid question" och "You're being silly". En annan sak som gör mig upprörd är de små barnen som står med på demostrationerna och inte ens vet vad det som står på skyltarna de håller i betyder, journalisten frågade om den lilla killen visste vad hans skylt betydde, han hade ingen aning. 

Jag har ingen som helst förståelse eller den minsta respekt för dessa människor. Det är när jag ser sånt här som jag undrar vart mänskligheten är påväg, "TO HELL" uppenbarligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0